mandag 8. april 2013

Musikk

Musikk er for meg viktig, både når jeg har det bra og når jeg ikke har det bra.
Jeg hører på mye forskjellig musikk, det er ikke noe ensarta musikksmak.
Det jeg har oppdaget de 2 siste årene er at jeg lytter mer til norsk musikk, med norske tekster.
Det rare er at en sang kan gi meg trøst når livet butter i mot, og samme låt kan gi meg gjenkjennelse at ja slik var det, men det er ikke slik nå.
Akkurat nå bruker jeg musikken til trøst, for selv om jeg heldigvis får øyeblikk av glede sammen med hesten min, så er ikke ting så veldig lett.
Jeg gruer meg til svaret som forhåpentligvis kommer i slutten av måneden, hvis det ikke tar lengre tid.
Hvis staten holder sin frist så vil jeg få svar derfra i juni, det merkelige er at jeg ikke gruer like mye for det svaret.
Det er vel kanskje ikke så rart, for når det gjelder oppreisning saken så er det vel unnskyldningen jeg kanskje trenger mest.
Det er så mange som tror at det handler om penger, men det gjør faktisk ikke det.
En liten del av meg håper vel at den "sinte" kanskje kan skjønne at det ikke bare var min og den redde sin skyld hvis vi får den unnskyldningen.
Akkurat nå sitter jeg og hører på Henning Kvitnes "Vente litt på sjelen" og det er vel det jeg føler at jeg til tider gjør.
Nå skal jeg bare komme meg over dørstokkmila og gå ut til hesten min og forhåpentligvis få et lite friminutt.

6 kommentarer:

  1. Musikk er helt nødvendig,daglig næring, for meg.

    Jeg kjenner i kroppen hva slags musikk jeg trenger. Noen ganger er det sarte toner, trøst, andre ganger sterk støtte. Noen ganger med tekst, andre ganger instrumentalt.
    Vet ikke hva jeg skulle ha gjort uten musikk.

    Håper du fikk en fin tur med hesten din.

    SvarSlett
    Svar
    1. Musikk er for meg livsnødvendig.
      Jeg jobbet på banen med hesten og det ble en fin økt

      Slett
  2. Her blir jeg det motsatte. Det er stillheten jeg søker, og det er ikke ofte jeg lytter til musikk.

    Ordet "unnskyld" blir alt for lite brukt, og jeg håper du får det du ønsker.

    Ha en fortsatt fin kveld.

    Bibbi

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja vi er forskjellige, ja og ordet unnskyld blir alt for lite brukt av det offentlige

      Slett
  3. Musikk er en nødvendighet. Og mye av den kan være til hjelp, på flere måter. En liten type terapi.
    Jeg krysser fingrene for positivt utfall av saken :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Musikk er faktisk en terapi for meg.
      Takk skal du ha for kryssing av fingre

      Slett