tirsdag 7. mai 2013

Jeg gir opp psykisk helsevesen

Hvor mye er det forventet at man skal prøve.
Siden 2009/2010 har jeg kommet med konkrete forslag i forhold til min egen behandling.
Tilbakemeldingene har vært dette er flott osv, men hva har skjedd absolutt ingenting.
Enten var jeg for syk eller krevende, eller som nå født på feil dato.
Jeg har skrevet til direktøren for divisjon psykisk uhelse.
Jeg har skrevet en tilbakemelding eller en evaluering av den siste timen jeg hadde med han som liksom skulle være min psykolog.
Ja jeg stilte noen krav i det brevet også, eller krav var det kanskje ikke. Det var vel mest et spørsmål hvis han ikke kunne hjelpe meg med annet enn distraksjon og han visste om noen andre som kunne og som turte og stå i det.
Jeg er nemlig ganske god på distraksjon hvis ikke så hadde jeg ikke sittet her akkurat nå.
Han ringte i ettermiddag, og svaret overasket meg ikke, det han kunne hjelpe meg med var distraksjon og stabilisering og eventuelt  en psykiatrisk sykepleier fra kommunen.
Jeg takket takk men NEI TAKK, for det er ikke det jeg trenger.
Jeg aner ikke hvor godt han har lest brevet, for han svarte aldri på spørsmålet mitt om hvis ikke han kunne hjelpe meg med noe annet om han visste om noen som kunne.
Jeg tviler ikke på at han hadde gode hensikter og alt det der, men jeg trengte noe mer enn gode hensikter.
Det noe mer finnes ikke og jeg orker ikke lenger å lete for å finne det, eller kjempe for å få det.

Nå er det 24 dager igjen til jeg forhåpentligvis kommer meg til fjells, jeg håper jeg klarer å klore meg fast de dagene.
Dagens lille gode nyhet er at jeg har fått en selskaps-hest til min egen hest.

8 kommentarer:

  1. Rart at de ikke har andre tilbud til deg..
    Du får klamre deg fast og holde ut til fjellturen, det er hvertfall noe positivt å se fram til.
    Ønsker deg en fin kveld videre :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg er for vanskelig,og har for store traumer. Jeg tror de er redde for den innvendige smerten jeg bærer på. Resultatet er at de tør ikke gå inn i det, av redsel for å destabilisere meg.
      De tenker at stabilisering er det beste, men jammen har de ikke klart og stabilisere meg til å bli stabilt ustabil.

      Slett
    2. Her var det dårlig med brukermedvirkningen, som jo både er lovbestemt og nedfelt i Psykologforeningens prinipperklæring om evidensbasert psykologisk praksis.

      Slett
    3. Brukermedvirkning, hva er det innenfor psykisk helsevesen?
      Etter omleggingen innenfor psykiatrien på det sykehuset har det blitt nye regler.
      Det jeg hører til er det nå blitt regler om når du er født som bestemmer hvor du kommer, ikke hvor du er kjent og trygg.
      En prinsipperklæring i psykologforeningen er desverre lite verdt i innenfor dette systemet

      Slett
    4. Det jeg mente, var at nasjonalt lovverk som Pasientrettighetsloven, gjelder uansett.

      Slett
    5. OK, men de har "gitt" meg et tilbud, men ikke et tilbud som jeg tør å takke ja til pga tidligere krenkelser i det samme systemet

      Slett
    6. Ikke vanskelig å forstå.

      Slett