mandag 24. september 2012

En drøm som tok slutt

I dag tok drømmen slutt, jeg valgte og la Billi få slippe, dyrlegen støttet meg i avgjørelsen.

Til Billi
Første gang jeg så deg var i en annonse på finn. Du lå litt over den prisklassen jeg hadde tenkt, men det var et eller annet som sa at jeg måtte se deg.
Jeg så på deg og smeltet,og når jeg skulle prøveri deg så tok du ikke til deg min indre uro, du overførte din ro til meg. Du var litt for tynn når jeg kjøpte deg og koste deg når du fikk gå på beite sammen med de andre hestene.
Litt heit var du i begynnelsen, og ikke minst sta, var det noe du usikker på så nektet du plent å gå videre.
Etterhvert så begynte jeg og kjenne igjen signalene dine, når du knøt deg sammen under meg så skjønte jeg at du var redd for og gå over vannslange, broer osv.
Vi fant vår løsning på det, jeg gikk av og trosset det farlige trollet og du gikk etter når du så at jeg ikke ble spist opp.
Du begynte og stole på meg og gikk villig fram, for du visste at jeg ikke ville deg noe vondt.
Den siste tiden fikk du vondt, jeg håpet at det var noe hestedoktoren kunne gjøre, men desverre han kunne ikke.
Når du valgte og gå opp på 2 bein under siste skoing så skjønte jeg vel at det gikk mot slutten av vår tid sammen.

I dag fikk du slippe smertene, det gjør vondt og vite at vår tid sammen er slutt, men jeg vet i det minste at du ikke lenger har vondt
Jeg savner deg allerede

Hvil i fred Billi og takk for alle turene jeg fikk sammen med deg

1 kommentar: