torsdag 26. desember 2013

Jula er over

Da er jula over for meg, og i år har det gått utrolig bra.
Det er godt å kjenne på at angsten ikke tar overhånd på slike dager.
Nå er vi snart ferdig med 2013 og det har vært et år med mange følelser og hadde noen sagt til meg for et år siden at jeg kom til å leve så hadde jeg ikke trodd de.
Jeg lever og er faktisk glad for at jeg ikke lykkes med å ta livet mitt i januar.
I året som har gått har jeg fått svar på søknaden om oppreisning og rettferds-vederlag fra staten.
De svarene var ikke noe gode og få, for jeg måtte innse at alle marerittene mine var ikke bare mareritt, det var sannheten om min barndom.
Hva skal jeg gjøre med de pengene? det heller mot å kjøpe et eget sted, problemet er vel hvor.
Jeg titter på nettet og finner ut at her jeg bor er prisene alt for høye.
Det å flytte på seg er ikke noe problem, det nettverket jeg har her er ikke stort og det er ikke mye jeg vil savne.
Spørsmålet blir hvor? fjell eller sjø/hav, jeg er glad i begge deler. Problemet med å flytte til fjellheimen er mangel på kollektivtransport og veldig lange avstander, så det har jeg vel slått i fra meg
Jeg har ikke lyst på hus, det er for mye arbeid og vedlikehold som jeg ikke har lyst til å holde på med.
Hvis jeg skal flytte så må jeg senke kravene med å ha hest rett på utsiden av vinduet, det tror jeg ikke er en mulighet.
Så en leilighet i nærheten av kollektivtrafikk og sjø eller havet og med en stall ikke så langt unna med fine turmuligheter hadde vært perfekt.
Kanskje det blir flytting i 2014

2 kommentarer:

  1. Flytting høres ut som en god plan å ha for 2014.

    SvarSlett
  2. Jeg er så glad for at dette året ble det store vendepunktet for deg. Unner deg så inni hampen!

    SvarSlett