tirsdag 31. desember 2013

31/12



31/12 årets siste festkveld for mange, det er ikke så mange som snakker om ensomhet den dagen.
Jeg tror det er like mange om ikke flere som er ensomme på årets siste dag som på julaften.
Men hysj det snakker vi ikke om, vi åpnet jo dørene for alle ensomme på årets familiedag, så denne dagen får vi vel lov til og kun å dele med gode venner.
Det får da være måte på med raushet, ensomme mennesker gjelder bare på julaften og ikke ellers i året.
Jeg er heldig for jeg trives i eget selskap året rundt, jeg er ikke redd for å være alene, jeg klarer å kose meg uansett om det er den 1/3 eller den 31/12
Jeg blir bare litt provosert og litt oppgitt over at mennesker kun åpner dørene for ensomme på julaften og ikke ellers i året.
Hvorfor tror andre at det er lettere å komme til helt fremmede på en familiedag som den 24/12 enn på en helt vanlig hverdag.
Den terskelen er høy å gå over fordi mange føler at det er av medynk og ikke av medmenneskelighet.
Jeg er kanskje litt skarp den siste dagen i året, men akkurat det blåser jeg litt i.
Ikke har jeg så mange nyttårsforsetter heller, ikke skal jeg slanke meg eller ikke slutte å røyke.
Jeg har et par nyttårsforsett det ene er å smile til fremmede mennesker og ikke minst si hei til dem Jeg gjør det når jeg er ute og rir, det har blitt en vane som jeg har.
Jeg ser ofte at de jeg rir med synes det er litt rart, men jeg tenker at dem om det. Jeg får som regel alltid et hei og et smil tilbake
Det andre nyttårsforsettet er at jeg skal leve og gi litt mer faen i hva andre tenker og mener om meg.
I året som har gått har jeg heldigvis møtt på mennesker som er unike, rause og gode og det er jeg takknemlig over.
Jeg ønsker alle et Godt nytt år og hvis du skal ha et nyttårsforsett så gi et smil til et fremmed menneske eller bare si hei til den stressa busssjåføren som er 5 minutter forsinka, det vil kanskje gjøre hans dag litt bedre.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar