fredag 12. oktober 2012

Dagen startet bra

Dagen i dag startet bra, jeg våknet riktig nok grytidlig, men det var helt greit.
Jeg følte at jeg hadde fått klarhet i en del ting i går, og har vel fortsatt det.
Men det er jo alltids et MEN.
Jeg har noen ganger i løpet av de årene jeg har vært psykisk syk sagt at det er en egoistisk sykdom.Jeg har i dårlige perioder valgt og isolere meg slik at det ikke skal påvirke de jeg er glad i.
Det har tydligvis vært feil det også.
Jeg skulle ønske at det fantes en oppskrift på hvordan man skulle være eller oppføre seg når man faktisk sliter psykisk, men den finnes ikke
.Jeg vil helst være alene når jeg sliter som værst.
2 ganger i løpet av kort tid har jeg fått slengt det i trynet at jeg er egositisk osv.
Det merkelige er at det skjer når jeg faktisk prøver å gjøre noe som er bra for meg.
Jeg har aldri bedt noen gå på tå hev rundt meg, og har heller aldri ønsket det, men det føler visst noen at de må.
Det gjør vondt, og resultatet er jo at jeg trekker meg enda mer unna for å ikke belaste de jeg er glad i.
Så det som startet som en bra dag med litt optimisme ble en tung og vanskelig dag.

1 kommentar:

  1. Det tyder jo bare på at de kanskje ikke vet så mye om psyk.lidelser...kan skjønne hvordan det fikk deg til å føle deg...men håper du klarer å fokusere litt på nettopp dette at de ikke helt vet..

    SvarSlett