lørdag 8. desember 2012

Så mange tanker

Så mange tanker, men ingen ord, så mye og leve for, men ingen livslyst eller livsglede.
Pust inn, pust ut, man gjør det ca 20000 ganger i døgnet, det er mange ganger, hvertfall når man ikke har lyst.
Pust inn, pust ut, jeg prøver å sette meg selv tilbake til ukene på fjellet, hvor det var lettere å puste, hvor det var lettere å bare være.
Nå er det bare tungt, det er som å gå i gjørme, men allikevel så ser jeg godt ut, smerte  på innsiden vises ikke alltid på utsiden.
Nå i disse førjulstider så skal vi vise våre beste sider, smile pent og si at det går bra.
Det snakkes så mye om ensomhet overalt, på TV og nettet, reklamekampanjer over alt.
Jeg lurer på hvor mange det er som sitter rundt på julaften, sammen med andre, men allikevel føler seg ensom.
Det er sånne dager hvor man er omringet av mennesker hvor man kan føle seg som mest ensom.
Det var tøft og vondt å velge vekk julen, men i år orket jeg ikke å kjenne på ensomheten som sitter som en klump i brystet sammen med andre.
I år skal jeg være alene, jeg vil heller være alene, enn ensom sammen med andre

1 kommentar:

  1. Har du ikke noe særlig kontakt med datteren din?
    Jeg er enig med deg når det kommer til ensomheten når man er sammen med andre. Den er definitivt den verste.

    SvarSlett