torsdag 6. desember 2012

Småsyk

Det er vel det jeg kan kalle det, jeg blir sjelden syk, og takk og lov for det. Det medfører mer "mareritt" en jeg trenger nå.
Men en liten forkjølelse fikk jeg, det er vel noen år siden sist. Imunforsvaret er vel ikke så sterkt lenge siden jeg stort sett ikke møter mennesker.
Det var en som sa for lenge siden at den dagen jeg ble syk så ville jeg være psykisk frisk, gjelder en 24 timers forkjølelse som friskemelding?
Jeg hadde tenkt å handle i dag, men med et hodet som verket og nese som rant holdt jeg meg inne, kankje jeg får gjort det i morgen, for kjøleskapet begynner å bli skrapa.
Jeg skal kjøpe inn noe ekstra god mat, i tilfelle jeg får lyst på det, det meste går jo an å fryse.
Jeg kan ta buss ned til Lillestrøm og drosje hjem. Jeg kan ta mye drosje ved å ikke ha bil.
Jeg har fått en sperre på å spørre andre om de kan kjøre meg, så da ordner jeg meg på min måte.

Det har vært en beintøff høst på så mange områder så hva jeg gjør i jula det vet jeg ikke, soser rundt i yndlingspysjen, og hører på min musikk.Jeg prøver vel å unngå alle juleklisjeer. I min leilighet finnes det ikke antydning til jul og det kommer ikke til å finnes heller.
Jul gir bare såre mimmer, og jeg får nok en reaksjon av denne jula også antagligvis fordi jeg har oppført meg som en egoistisk bitch.
Sannheten er at i år har jeg ikke krefter,jeg har heller ikke noe støtteaparat rundt meg hvis jeg skulle falle.Det jeg da prøver å gjøre er minimere risikoen for fall hvertfall de dagene, slik at jeg ikke ødelegger alt for de jeg faktisk bryr meg om.
Jeg kjenner at jeg går på reseretanken, og har ingen aning hvor lenge til det går, jeg vet ikke om jeg klarer å holde meg til planen min, ,men håper jeg klarer det.


1 kommentar:

  1. Kjedelig å bli syk, selv om det er sjeldent, og mildt. Jeg liker ikke å småhangle, der jeg ikke orker gjøre noe, om jeg skulle ha lyst til det.

    Du får gjøre julen din på din måte, i det minste er det jo noe hyggelig på tv, så det er fint å bare slappe av inne.

    SvarSlett