torsdag 14. november 2013

Juleangst

Ny time hos terapeuten i dag, og temaet ble juleangst, selv om juleangsten ikke er så stor i år som de forgående år så ligger den der som en slags skygge.
Det var ikke det jeg hadde tenkt meg i timen i dag, egentlig hadde jeg ikke tenkt så mye, bare at dette med jul skulle jeg skygge unna.
Det ble ikke sånn, jeg ble utfordret og tok i mot den med ganske høy angst, det ble masse bilder, men også en løsning.
Jeg vet ikke men uansett så virker det selv om løsningene er bisarre og til dels voldsomme så får jeg gjort det jeg ikke kunne den gangen.
Jeg lager en annen slutt på historiene og den slutten er ikke pen, den er ganske "blodig", men denne ganger er det ikke jeg som blør.
Det er ikke noe "moral" i disse timene, løsningene som dukker opp kunne jeg ikke gjøre den gangen.
Jeg vet ikke hva slags retninger innenfor psykologi dette er, kanskje det er flere.
Uansett så føler jeg meg bedre etter hver time og også etter denne timen.


1 kommentar:

  1. Det er jo sånn behandling skal være, ingen pekefinger, eller løsninger lagt oppi fanget, men å finne hjelp til egne løsninger. Finne nye måter å tenke/se ting på osv. Jeg blir glad av å lese at du synes dette her hjelper deg.

    SvarSlett