lørdag 9. november 2013

Privat behandling

Å gå i privat behandling, hos en som ikke er psykolog eller psykiatriker er for meg en fordel.
Her kommer ikke frasen opp om at det er frivillig å gå her osv.
Jeg har blitt møtt på en helt annen måte enn hva jeg er vant til, jeg har blir møtt der jeg er i dag, ikke der jeg var i fjor eller i forfjor.
Det føles godt å bli møtt der jeg er i dag, og ja jeg setter pris på at han synes jeg virker gladere uten at det blir en slags trussel om å avslutte behandling.
Jeg opplever en bedring jeg aldri har gjort før.
En del angst har blitt mye mindre og slik som å børste håret som alltid har vært et lite problem, er ikke lenger noe problem.
Vi har ikke vært innom de vanskeligste områdene, men han har fått meg mer stabil enn jeg noengang har vært.
Det er fortsatt en lang vei igjen, men jeg er ikke like redd for å gå den slik jeg har vært tidligere
Jeg merker at jeg bruker noen av teknikkene som han har lært meg, og det gjør at marerittene ikke blir så voldsomme.
Det er ikke noe "kjære mor" i denne terapien, den er tøff, men ikke tøffere enn at jeg klarer å stå i det.
Jeg blir utfordret hver eneste gang jeg er der, men sier jeg nei at i dag tør jeg ikke så er det også greit.
Det står på siden hans at det er en rask og skånsom prosess og jeg husker når jeg leste det hvor skeptisk jeg var til den setningen
Men ja denne terapien har vært redningen for meg og det har skjedd mye på relativt kort tid.
Jeg har kommet lenger enn jeg noen gang trodde ville være mulig, kanskje jeg en dag også klarer å gråte uten å være redd for å gå i stykker.
Jeg skulle ønske at det fantes et slikt tilbud i det offentlige, men dessverre så gjør det ikke det.
Det er nok noen som får god hjelp fra det offentlige, men etter å ha vært i det systemet i 10 år så har jeg også sett at mange ikke får god og riktig hjelp.

4 kommentarer:

  1. Fint å lese dette. Virker som du har kommet til rett behandler, til rett tid.
    Å kunne gråte, der treffer du meg. Men kanskje en gang -
    Ønsker deg en fin lørdagskveld -

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for at du leser og ja jeg kan vel si at det var i grevens tid.
      Gråte ja kanskje en dag, nå ser jeg ikke lenger på det som umulig lenger, bare veldig vanskelig.

      Slett
  2. Det hørtes ut som en bra behandling! Hva slags utdannelse har han?
    Jeg får god hjelp i det offentlige, men det er veldig bra det finnes noe for de som ikke får hjelp der!

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg er veldig fornøyd, du kan søke opp integrert traumeterapi, da kommer du på hjemmesiden og der står det hva slags utdanning han har.
      Det er bra at du føler at du får god hjelp fra det offentlige.

      Slett