torsdag 21. november 2013

November kan faktisk være vakker

November kan faktisk være vakker, det hadde jeg aldri trodd.
Denne måneden har alltid stått for meg som grå, svart og tåkete, det er rart å se at det finnes farger i en så svart måned.
I går kom frosten og med den blå himmel og rim på trærne, det er vakkert og jeg har aldri lagt merke til det før.
På søndagen var jeg redd for at jeg var på vei nedover, men det viste seg bare å være en liten hump i veien.
Jeg kan fint tåle noen humper bare jeg unngår de bunnløse hullene jeg har vært i tidligere.
Det er stor forskjell på november i år og i fjor, i fjor så jeg bare det sorte, nå begynner jeg å skimte farger i livets regnbue. 

6 kommentarer:

  1. God morgen Løvetann,

    det klinger vakkert hos meg det du skriver her, og jeg gjenkjenner på mitt vis, og vet, at det er forskjell på "å se", til man en dag ikke bare ser konturene, men nyansene også.

    Ønsker deg en fin novemberhelg, og takk for at du deler av din vei.

    Varm klem fra Bibbi

    SvarSlett
  2. Takk for kommentaren din Bibbi

    SvarSlett
  3. November kan absolutt være vakker, det synes jeg også.

    Jeg vet ikke om dette gjelder andre enn meg, men for egen del handler dette om gradvis å bli mer istand til å ta inn kroppslig, oppleve og føle. Både på godt og vondt, dvs også angsten som du beskriver.

    Ønsker deg en fin helg, klem -

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for kommentaren ugle, det er mye i det du sier om å ta innover seg på med kropp og sjel.
      Angsten er der som en skygge, men den dominerer og bestemmer ikke lenger like mye som tidligere
      Ønsker deg en fin dag

      Slett
  4. Høsten kan være tung, men det finnes ofte lyspunkt også. Godt du kom deg opp av bumpa. Her jeg bor har snøen lagt seg i natt. Fint å se på, men noe herk.

    Ha en fin helg.:)

    Bjørn

    SvarSlett
  5. Så fint å lese at ting er bedre i år. November kan være fin ja, her er det snø alt. Jeg liker ikke vinter, men det er jo fint å se på da, så lenge det blir liggende.
    Så bra at nedturen på søndag kun var en liten dump og at det gikk over. Det er jo enklere å håndtere, tross alt.
    Ønsker deg en fin dag videre :)

    SvarSlett