mandag 11. mars 2013

Når smerter trigger

Når smerter trigger gamle ting så gjør det meg både fortvila og forbanna, helst ville jeg bare blitt forbanna.
Når det i tillegg stopper aktivitet en stund framover så blir jeg redd for at jeg skal synke ned i mørket igjen.
Siden jeg har hest på utegang, så slipper jeg å møkke boks, men vi møkker jo ute der hestene står.
Akkurat det har jeg ikke sjanse til nå, mest fordi det er kaldt og vi må bruke mye kraft og få løs hestepærene som jo fryser fast til bakken.
Hvis noen lurer på hvorfor vi møkker uteområde så er det for at hestene skal ha det rent og pent, og ikke minst slippe å stå i møkk når våren kommer.
Noe ridning de nærmeste ukene blir det ikke, håper bare jeg er klar til kurset om en måned.
Jeg prøver å se det positive i det, hesten ble ikke skadet og løp eller ikke ut. I tillegg så kom jeg meg opp på hesteryggen igjen og noe særlig redd tror jeg ikke at jeg har blitt.
Hester er nå en gang fluktdyr og når de blir skremt sånn som i går, ja da skjer det at man detter av.
Det er mye annet som kunne ha skjedd, han kunne ha tråkket på meg osv, men velger å komme seg unna slik at han ikke kommer nær meg med høvene sine, og det er en bra egenskap.
Jeg har time hos psykologen i dag, jeg har god grunn til å avlyse, men det er noen ting jeg må få tatt opp med han.
En av tingene er hvordan i all verden skal jeg håndtere telefoner fra fylket. Jeg har ikke hatt så stor angst for telefonen før nå.
Jeg håper han har noen gode råd, i forhold til dette, kanskje han også har noen råd i forhold til triggere som dukker opp pga smerter.

1 kommentar: