torsdag 31. oktober 2013

En dårlig natt

En dårlig natt, men det betyr ikke nødvendigvis at jeg er i en nedadgående spiral.
Jeg var sliten og trøtt når jeg gikk og la meg i går, men søvnen ble stykkevis og delt.
Erfaringene jeg har gjort meg når det gjelder søvn er at jeg faktisk trenger en hvil på dagen.
Det irriterer meg faktisk at jeg trenger det, men det er mange år med slitenhet som dessverre gjør det nødvendig.
I går valgte jeg å ikke hvile, og det gikk ut over nattesøvnen noe jeg ikke burde være så overasket over.
Til tider har jeg skammet og skammer meg over dette behovet for å hvile for jeg som ikke gjør noenting burde vel ikke være så sliten at jeg trenger å hvile.
For mennesker som ser meg uten og kjenne meg så gjør jeg tilsynelatende ingenting og burde ikke ha behov for å hvile.
Jobben jeg gjør synes ikke for andre, det er en indre jobb som handler om å kunne leve med en historie som ikke er så enkel å leve med
Noen ganger skulle jeg ønske at jeg var et A-4 menneske, men det kommer jeg nok aldri til og bli.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar