tirsdag 8. oktober 2013

Hvordan kunne du mamma?



Det ble en ganske tøff time i dag, noe som resulterte i dette brevet til min mor

Hvordan kunne du mamma ?
Hvordan kunne du føde meg for så og hate meg
Hvordan kunne du ta en pute over ansiktet mitt for å stoppe gråten min, når jeg var syk
Hvordan kunne du?
Hvordan kunne du tvinge meg til og spise mitt eget oppkast, når jeg var syk
Hvordan kunne du?
Hvordan kunne du sette meg bort for så å glemme at jeg var barnet ditt
Hvordan kunne du?

Jeg kom med blomster til deg, og du sa det var ugras
Jeg kom med gaver til deg og du sa det var søppel
Jeg kom med tegninger til deg og du kastet de i søpla
Jeg kom med kjærlighet til deg, og du tråkket på den.

Hvorfor hatet du meg så sterkt?
Hva var det med meg som skremte deg?
Var det styrken min som skremte deg?
Var det den ubetinga kjærligheten som skremte deg?

Skammet du deg over det du gjorde mamma?
Betydde jeg noe for deg mamma?
Du betydde en gang hele verden for meg
Jeg ville gjøre alt for deg, men du ville ikke ha meg

Du forsvant for meg mamma, og du mistet meg og min kjærlighet til deg
Du valgte meg bort mamma
Nå velger jeg bort deg
Nå skal du ikke lenger få ødelegge livet mitt
Jeg tar livet mitt tilbake, for det tilhører meg og ikke deg.

Skrevet etter timen 8/10 2013

8 kommentarer:

  1. Utrolig sterkt av deg å skrive dette Løvetann.
    Jeg gjenkjenner denne moren svært godt, og jeg husker jeg tenkte, at om jeg hadde tatt ned månen for henne, så hadde hun fremdeles hverken sett meg eller månen.

    Det er en tøff og modig prosess du går gjennom, og sikkert nødvendig for å finne den freden du fortjener med deg selv.

    Varm klem

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk Bibbi, vi er nok mange som har opplevd lignende ting.
      Det er en veldig tøff prosess, men dog så nødvendig hvis jeg skal kunne leve.
      Takk for klemmen

      Slett
  2. Jeg leser, det er sterkt, og jeg kjenner for å sende deg varme tanker.
    Og en stor klem -

    SvarSlett
  3. Jeg vet ikke annet å skrive enn at jeg har den største medfølelse med deg som barn og også som voksen. Og jeg blir så sinna på dine vegne for alt du har måttet oppleve av svært vonde ting. Sender deg mange trygge klemmer og heier på deg i den jobben du gjør nå.

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk, det er godt å vite at noen kan bli sinte på mine vegne, og takk for at du heier på meg

      Slett
  4. Masse gode tanker til deg.

    SvarSlett