lørdag 5. oktober 2013

Refleksjoner etter siste timen

Jeg har fått noen reaksjoner etter siste timen hos terapeuten, men det betyr at det er bevegelse og ikke stillstand og det er bra.
De siste 2 ukene har jeg begynt å trappe ned på medisiner, så nå er jeg nede i 0.5 mg x 2
Når jeg legger meg så kommer ofte tankekjøret som jeg har klart å holde unna i timevis på dagtid.
Det kan ha noe med å gjøre at jeg har redusert kvelds-dosen med et 0.5 mg, men jeg velger å stå i det og prøver teknikken som jeg har fått.
Jeg sovner til slutt og sover flere timer enn jeg har gjort på mange år.
Angsten er overhodet ikke forsvunnet og siden jeg har redusert medisiner så kan den virke sterkere enn den egentlig er.
Nå er jeg jo heldig som har min egen levende angstfordriver rett på utsiden av døra, og han blir brukt aktivt både fysisk og mentalt.
I går var jeg "sosial" fra kl 10 - 17, når jeg tenker over gårsdagen så hadde ikke dette vært mulig bare for noen få uker siden.
Når jeg tidligere gikk i behandling så "ødela" det både dagen i forveien og flere dager i etterkant.
Nå kan jeg faktisk ri før timen og ikke minst dagene etterpå.
Dette har kanskje noe med at behandleren min er veldig bevisst og klar over hva hesten betyr for meg.
Det kjennes merkelig ut  å ha håp etter bare 3 timer med behandling og hadde noen sagt det til meg for en måned siden, så hadde jeg vel bare tenkt mitt.
Det kan virke som jeg er blitt totalt motstander av tradisjonell psykologi, men det er ikke sikkert at jeg hadde klart og ta imot denne form for behandling uten og ha gått i tradisjonell behandling først.
Uansett så er jeg heldig som ble utsatt for "intervensjon" i sommer og at noen hjalp meg og finne en som ser ut til å kunne hjelpe meg.

4 kommentarer:

  1. Dette er så fint å lese. Virker som du har funnet noe som virker for deg, fantastisk. Og jeg synes du er tøff.
    Varme tanker og en klem til deg -

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk, og ja det ser ut som dette kanskje virker. Jeg er litt redd for at det er for godt til å være sant.
      Jeg prøver å nyte de timene jeg får uten angst og mareritt.

      Slett
  2. Godt å lese Løvetann.

    Varm klem

    SvarSlett