onsdag 30. oktober 2013

En litt trøblete ridetur.

En litt mer OK dag, med normale aktiviteter og litt mindre tankekjør
Det begynte med at hesten skulle få sko, og at hovslageren var forsinka, det var forsåvidt greit nok for da fikk hesten tørket litt.
Etter skoingen var vel overstått så var det ut på en liten tur alene.
I begynnelsen av turen var ikke drømmehesten akkurat så veldig drømmehest for og si det mildt.
Han ville og prøvde og snu flere ganger, og vi hadde vår første "krangel".
Vi ble etterhvert enige om hvem som bestemte og det var meg, resten av turen gikk bra og jeg hadde verdens beste saktetølt på vei hjem.
Det var nok flere grunner til hestens uvilje til å gå dit jeg bestemte i dag, det var lenge siden vi hadde ridd den runden, og ikke minst så var det lenge siden det bare hadde vært han og meg på tur.
Det er ikke morsomt når en hest bestemmer seg for at den skal snu, det er mye krefter som er i sving
Heldigvis så valgte hesten etterhvert og høre på meg og jeg satt igjen med en følelese av mestring etter turen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar