onsdag 1. mai 2013

Mai

Mai-måned er ikke min favoritt for og si det mildt.
Det er mange røde dager som setter i gang mareritt på mareritt.
I tillegg så fyller jeg år også i denne måneden og det skaper også kaos og sårhet.
Jeg husker jeg ble spurt en gang hvorfor jeg ikke likte mai, svaret var enkelt og greit og kom uten nøling uteserveringen begynte.
Det gjorde den hvertfall når jeg var lita.
Det og være barnehjemsbarn og bo i samme lille by som dine foreldre, det skapte dobbel skam om ikke mer.
Så i dag på arbeidernes frihetsdag da er angsten og kaoset stort, for mine foreldre var jo såkalt arbeiderfolk eller enda lenger ned på lista hvis jeg skal være ærlig.
Det var alltid en mulighet til å drikke og drakk gjorde de for det hadde de jo fortjent, så ikke kom her og spør pent om de ikke kunne slutte å drikke.
Jeg gjorde det en gang og det medførte en kraftig ørefik, med sprekt trommehinne.
Nei så mai er ikke min måned, de "små" harr vondt, den redde enda mer redd, og den sinte lager kaos.
Dette innlegget her er vel ganske rotete, men det får bare være

1 kommentar:

  1. Selv om jeg ikke har opplevd likedane ting som deg, så er jeg enig med deg når det kommer til mai. Jeg liker den heller ikke pga alle de røde dagene. Mest fordi det virker som at det er en familiedag, der folk gjør hyggelig ting sammen, og jeg har i en del år nå vært alene på flere røde dager. Ensomheten føles så mye større da. Selv om jeg nå akkurat har fått meg en kjæreste, så er jeg likevel alene i dag også, så kan relatere...

    SvarSlett