tirsdag 30. april 2013

Jeg skulle ønske



A4

Jeg skulle ønske jeg hadde vært et A4 menneske, men jeg er ikke det
Jeg skulle ønske at moren min hadde vært en A4 mor, en mor som alle andre mødre en mor som elsket barna sine.
Hun elsket ikke barna sine, hun elsket rusen i stedet.
Jeg ble aldri et A4 menneske, fordi jeg ikke hadde en A4 barndom eller ungdom.
Man blir ikke A4 med foreldre som misbruker rus
Man blir ikke A4 etter 10 år på barnehjem
Man blir ikke A4 etter..(forbudt ord)
Man blir ikke A4 etter å ha blitt kastet ut av et fosterhjem sent en fredagskveld.
Jeg er ikke A4 menneske og kommer aldri til å bli det.
Systemer er laget for A4 mennesker ikke for sånne som meg
Med 10 år på barnehjem, blir man kald, sint redd og tilslutt følelsesløs
Etter 7 år med....(forbudt ord) mister man troa på sitt egenverd
Systemer er for A4 mennesker ikke for sånne som meg
Til tross for systemer overlevde jeg gang på gang, 
Denne gangen hadde jeg ønsket at systemet hadde vært til for sånne som meg.
Men sånn er det ikke, systemer er A4, eller A3, eller en annen firkant som jeg ikke passer inn i.
Men jeg skulle ønske at jeg hadde vært et A4 menneske, det hadde gjort det så mye enklere både for meg og  systemet.

Dette skrev jeg for noen år siden, og fortsatt så sitter dette ønsket hardt i, for hadde jeg vært A4 så hadde jeg kanskje fått den hjelpen jeg ba om.

Det er bare 31 dager igjen til jeg drar til fjells. Nå gjelder det bare og klore seg fast, og det er jeg jævlig god på, bare så synd at en blir så utrolig sliten.

4 kommentarer:

  1. Skjønner godt at du blir forferdelig sliten av dette.

    Gjenkjenner denne følelsen, som du beskriver så godt her. Selv om min historie er annerledes finner jeg paralleller. Babykroppen min har vært på barnehjem ja, og moren min ruset seg på Jesus og trodde vi mennesker skulle gjøre oss selv minst mulige, utslette oss selv.
    Og jeg har erfaring med at jeg ble helt feil, i resten av verden, med den ballasten der.

    Håper det er greit at jeg skrev litt om dette her. Jeg bare kjenner det så sterkt i kroppen når jeg leser.

    Sender deg varme tanker, skulle ønske, sier jeg også -

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for svar og det er helt greit at du skriver om dine erfaringer, selv om de ikke er helt like, så er det likheter.
      Vi sitter begge igjen med en følelse av å være feil.
      Det er ingen god følelse og føle at en aldri passer inn

      Slett
  2. Nå har vi ulike problematikk, likevel er jeg glad for at jeg ikke er A4. Det høres kjedelig ut. Men jeg skjønner hva du mener, med at ting er mer tilrettelagt for A4-mennesker. Trist.

    Masse gode tanker til deg.

    SvarSlett
  3. Takk for svar, og jeg tenker det passer systemet at det finnes mennesker som ikke tør og sette grenser

    SvarSlett