torsdag 7. februar 2013

Tøft

Det var tøft og slitsomt å ta den avgjørelsen jeg gjorde angående hesten.
Siden jeg har så mye kaos på innsiden, så følte jeg det var feil av meg og ta i mot denne hesten selv om jeg fikk tilbud om å få den gratis.
En forsikring ville ikke dekket dette da det ble oppdaget ved en veterinærkontroll hvor papirene ville bli sendt inn til et forsikringselskap.
Jeg la så mye håp og drømmer i denne hesten, og igjen ble drømmer knust.
Jeg ble vel ikke helt knust for jeg hadde jo denne følelsen, og får jeg den igjen så skal jeg jammen følge den.
Jeg er veldig glad for at jeg brukte Bjerke dyrehospital, de er dyre men nøye
Det jeg har gjort i kveld uten om å strikke litt på VM genser til barnebarnet så har jeg sendt mail til flere islandhestesentre/gårder.
I de mailene er jeg spesifikk på hva jeg vil ha og hvorfor, noen krav er konstante, som at jeg vil ha en firgjenger og at hesten har god tølt.
Hesten må være kald i hodet, ha gode bremser, oppføre seg skikkelig med skoer, veterinær og helst kunne gå på henger. Jeg har også vært ærlig på at jeg ikke er så veldig erfaren, kun 6 år 4 av disse var med Billi. Jeg var også ærlig på at jeg ikke kunne ha en hest som tar over min indre uro eller stress.
Jeg vil heller ikke ha en hest med sommereksem.
Nå får jeg vel vente noen dager å se om jeg får noen henvendelser, og satse på at det finnes overnattingsmuligheter i nærheten, i og med at jeg ikke har bil.

3 kommentarer:

  1. Det kan være vanskelig når håp og drømmer snur, og man sitter igjen med det som blir fakta.
    Der har jeg vært noen ganger, og jeg har vel alltid vært den, som har brukt litt tid på å bearbeide realitetene.
    Krysser fingre for, at du finner deg en ny hest.

    Ønsker deg ei god helg!

    Bibbi

    SvarSlett
  2. Takk ja det er vanskelig, for jeg hadde lagt så mye håp i den hesten, men klarer nok å karre meg på beina igjen

    SvarSlett
  3. Krysser fingrene for at det dukker opp en ny mulighet for deg :)

    SvarSlett