fredag 5. april 2013

Øyeblikk av lykke

I dag var det en ny tur på hesteryggen, men i dag skulle vi på tur. Jeg tror vi liker det best begge 2.
En liten skritte-tur i i sola gjennom skogen og opp til et lite vann.
Det er så deilig å se hvordan hesten reagerer på ting som er litt ukjente, som barnevogner på gangveien.
Han tar bare et lite skritt ut til siden og fortsetter fram.
Litt lydighetstrening blir det jo spesielt siden han har vært litt vond å stanse. I dag stanset han hver gang og ble stående rolig til han fikk beskjed om å gå, det selv om turkameraten skrittet forbi.
100% mestring.
Jeg hadde en god følelse i kroppen når jeg gikk av etter turen
Det er rart hvor dyr kan gi en fri fra tankekjør og trusler.
I helgen er det kurs både lørdag og søndag, og jeg grugleder meg, men jeg skal gjennomføre.
Jeg kjenner hvor jeg har savnet disse friminuttene som jeg har når jeg sitter på hesteryggen.
Det er utrolig godt å få disse friminuttene tilbake.
Jeg skjønner nå hvor lurt det var å kjøpe ny hest og jeg har fått en fantastisk god tur-venn som jeg gleder meg til å bli enda bedre kjent med.

2 kommentarer:

  1. Det er mange år siden jeg satt på en hest, men i ungdommen red jeg litt, og det var en deilig opplevelse. Så jeg forstår godt det du beskriver her.:)

    Ha en fortsatt fin kveld.

    Bjørn

    SvarSlett