fredag 11. januar 2013

Blod eller Ord ?

Jeg sitter og tenker på den måten jeg ble møtt på i dag, ikke minst snakket til på.
Jeg klarer ikke å sitere helt riktig men innholdet var klart.
Du har ikke vært innlagt eller selvskadet på et år, du er jo mye bedre enn vi noen gang kunne forvente at du skulle bli.
Kvelden før hadde jeg over 140 i puls pga blodtrykksmåling, ja så jeg har det bare bra, at jeg fikk et heftig angstanfall pga forsøket med blodtrykksmåling det er ikke så nøye.
De spurte ikke hvor mange timer i døgnet jeg var i "rommet" mitt for å unngå selvskading.
Jeg skjønner nå at de ikke har forstått en dritt for å si det på en pen måte.
De spurte såpass diffuse spørsmål at jeg slapp å lyve, eller jeg kunne bare si at det vil jeg ikke svare på.
Jeg kjenner jeg blir sint og fortvila, og skjønner nå hvorfor det er så vanskelig for noen å slutte med selvskading, for uten blod har du det jo ikke så vondt.
For de som selvskader og er bevisst på hva de gjør så skjønner jeg nå at det hjelper ikke bestandig å bruke ORD desverre
Jeg kunne aldri skadet meg selv, det skjedde alltid når jeg forsvant og den sinte kom fram.
Hun har foresten hatt det ganske morsomt i dag for å si det pent, det vil med andre ord si at jeg har hatt det tilsvarende motsatt.
Legen min hadde skrevet med klare ord hva som ville skje hvis det valgte å se bort i fra det han skrev.
Det han skrev i siste setning var også veldig tydelig, jeg har nemlig lest det.
Det tror jeg ikke de har gjort, lest har de nok kanskje, men forstått NEI
Regler er regler og innenfor dette systemet så er det viktigere enn en pasient, for hun har jo blitt så bra, det har ikke rent en bloddråpe fra hverken armer eller ben det siste året.
Som jeg skrev i forrige innlegg, jeg nekter å la meg krenke igjen, jeg nekter å ta sjansen på at det kan skje igjen
Så tusen takk for ingenting, den sinte er veldig fornøyd for hun fikk jo rett igjen, så jeg er ganske trygg i natt også på at jeg ikke vil få noen sår.
Jeg var jo flink og fikk oss ut, jeg fortalte ingenting, så ja jeg er trygg og hun er skadefro.

2 kommentarer:

  1. Åååååååh, jeg blir så SINT på systemet!!!!!!! Når skal de skjønne at ORD er viktigere enn sår?? Og at selv om man ikke har sår, så betyr ikke det at ting er BRA!!! !"#¤%&/()!"¤¤(/)&%
    Tragisk at det skulle bli sånn assa..

    SvarSlett
  2. Jeg ble ikke overasket i det hele tatt. Jeg er jo forsåvidt heldig da, siden det er en annen del av meg som lager kuttene. Den delen stenger jeg ute ved å gå inn i det "indre rommet"

    SvarSlett