mandag 21. januar 2013

Hvordan holde seg "her og nå"og unngå selvskading

Noen ganger må en klare å være her og nå, men det er ikke like lett.
Jeg forsvinner veldig fort inn i det indre rommet og klokka går. Det er kjedelig hvis en har noe en skal , time hos lege etc
Alarmer på mobilen, eller på komfyren er min greie, er jeg i skikkelig dårlig form eller vet at faren for selvskading er stor så bruker jeg alarm, da får jeg også sjekket ben og armer for sår litt tidligere enn jeg klarer uten.
Det er jo ikke alltid jeg faktisk klarer å høre den, men stort sett så går det greit, hvertfall hvis jeg har satt den på hvert 15 minutt i god tid før jeg må avgårde.
Nå er jeg jo så "heldig" at jeg ikke går i behandling så jeg slipper heldigvis å bruke alarm for å komme megtil behandling
Det virker ikke bestandig desverre, men sånn ca 80 % av gangene har det fungert.
I dag måtte jeg bruke alarm fordi jeg skulle ut en tur, og det var viktig å komme på riktig tog, pluss ikke høre på den sinte, hun er nemlig ikke fornøyd om dagen.
Det gikk bra i dag jeg kom meg dit jeg skulle og hjem igjen, så jeg har fått handlet litt røyk, men lot være å kjøpe sjokolade.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar