onsdag 2. januar 2013

Selvinnsikt og såkalt ressurssterk

I følge andre så har jeg mye selvinnsikt, men det hjelper meg svært lite, når jeg har så liten tro på det såkalte hjelpeapparatet.
Ressursterk er jeg visst også, jeg har ofte lurt hva de mener med det.
Hva betyr egentlig det, nei det vet jeg fortsatt ikke, er det fordi jeg fortsatt lever?eller er det fordi jeg har klart meg til tross for.
Det virker ikke vettug noe av det.
Jeg ser og skjønner at jeg er dårligere enn på veldig lenge, men hva hjelper det meg, når jeg ikke klarer å tro på at det finnes god og riktig hjelp.
Den eneste måten jeg har klart og holde meg i live i høst og vinter er at jeg har isolert meg enda mer enn det jeg gjorde før.
Hvis jeg er flink så snakker jeg med kanskje ett menneske ansikt til ansikt 1 gang i uka, men det er sjelden jeg er så flink.
Det er en nedadgående spiral som virkelig startet når hesten min døde, og jeg ble skrevet ut fra DPS.
Jeg prøvde og snu den og trodde vel at jeg kanskje hadde klart det når jeg dro til Arendal.
Problemet er ofte tilfedighetenes iboende faenskap.
Jeg har levert Lillebror til hun som eier han, jeg orket ikke den dårlige samvittigheten, så jeg går ikke lenger turer.
Det å gå var en av mine mestringstrategier, men siden smertene i foten ikke vil gi seg, så blir det et meget stillesittende liv.
Det som har skjedd i høst er at selvtilliten er på minussiden sammen med selvbilde som var/er på frysepunktet
Den indre selvskadingen/selvmobbingen er ganske intens men den synes heldigvis ikke for andre, men jeg vet fortsatt ikke hva som er verst.
Når jeg ble kuttet opp så kunne det bli stille på innsiden i alt fra 1-2 min til et par timer, nå har jeg det aldri stille, og den sinte koser seg.
"Hun" fant en ny måte og "plage" meg på som er mye mer effektiv enn kuttene "hun" påførte meg.
Jeg kjenner disse mentale stikkene/sårene,mens kuttene mine kjente jeg ikke, men det var kanskje ikke jeg som fikk de heller.
Jeg savner ikke de synlige sårene, men jeg skulle ønske jeg kunne få være alene i meg og slippe unna all den andre selvskadingen/selvmobbingen

2 kommentarer:

  1. Jeg har også fått høre at jeg er ressurssterk, og har lurt på hva de har ment til tider.
    Trist å lese at det står så dårlig fatt med deg, selv om jeg kan kjenne igjen noe i det i meg selv også, hvertfall sånn ståa er akkurat nå.
    Legger igjen gode tanker og klemmer.

    SvarSlett