tirsdag 29. januar 2013

Da har jeg prøvd hest

I dag har jeg prøvd en ny hest, det var en trivelig litt overvektig hest.
Jeg prøvde han på en liten tur i skogen, han gikk bra fram, hadde fin myk tølt.
Når vi skulle hjem igjen så var dette en hest som tydelig var vant til å få løpe hjem. Jeg mistet litt kontrollen dag jeg mistet stigbøylene. Jeg valgte å gjøre motsatt i stedet for å dra i tøylene så slapp jeg de litt opp.
Det som var positivt var at han ikke var ute etter å fa meg av ryggen, han ville bare hjem.
Han trodde vel han vant når vi kom tilbake på gården, men den gang ei.
Det var ut på veien igjen, han prøvde å snu han lyktes en gang fordi han viste en snarvei mellom 2 hus.
Det ble en liten "kamp" om hvilken vei vi skulle, og hvem som var staest. Jeg er rimelig sta og litt staere enn denne hesten.
Dette er ting jeg ikke ville opplevd med å prøveri på banen, så jeg ser det bare som positivt
Hest er et levende dyr og har med seg sine erfaringer på hva som lykkes eller ikke lykkes, og vil selvfølgelig prøve seg på det som har vært lov tidligere.
Jeg skal prøve han igjen på torsdag, men da alene og på en litt lengre tur
Det var overaskende deilig å være ute på hesteryggen, og jeg likte hesten veldig godt.
Det som var veldig positivt var at han ikke tok over mitt indre stress, så hvis opplevelsen blir like bra neste gang, så blir det kanskje et kjøp.

5 kommentarer:

  1. Høres ut som en fin tur, og et møte mellom to sterke viljer.

    SvarSlett
  2. Takk det var en fin tur, gleder meg til torsdag blir spennende å se om det jeg følte i dag faktisk er riktig.

    SvarSlett
  3. Dette blir spennende. Håper det blir en fin opplevelse også på torsdag. :)

    SvarSlett
  4. Hurra for positive innspill i hverdagen :D

    SvarSlett
  5. Takk begge 2, det var vel p tide at det ble skrevet noe positivt på denne bloggen

    SvarSlett