fredag 25. januar 2013

Ikke før neste uke

Jeg får ikke sett på den hesten jeg har ringt på før neste uke. Jeg kunne fått sett på han i helgen.
Grunnen til det er meg, det er så mye folk ute i helgene og akkurat det er jeg ikke klar for.
Selvtilliten er ikke akkurat på topp hverken på den ene eller andre siden.
Jeg har ikke så mange års rideerfaring siden jeg begynte med dette først som godt voksen. Det og ha tribuneryttere som kommenterer ridning, sits osv er ikke noe jeg orker å utsette meg for nå.
Jeg ønsker hest fordi jeg koser meg med det og ri, pluss at det er en god terapi. En hest spør aldri hvorfor tenker du slik eller slik.
Hesten godtar at du trenger tid til å tenke gjennom, og endrer du mening så kommer han ikke og sier hva var det jeg sa.
Det kjennes skummelt ut å se på ny hest, mest fordi jeg er redd jeg kanskje vil sammenligne.
Et hvert individ har krav på og bli sett på som akkurat det, noe psykiatrien burde lære seg.
Heldigvis så var hesten jeg hadde ganske unik i fargen, så det vil ikke være noe som ligner der, og han jeg skal prøve er vel også noe mindre i mankehøyde.
Det som er et pluss med denne hesten er at han er det de kaller en naturtølter, og det var ikke Billi.
Jeg vet jo ikke en gang om det blir denne hesten, for sånt vet man ikke før man har prøveridd og kjent på kjemien.

4 kommentarer:

  1. Om du ikke føler for å ut i helgen, for å se på hest, så finnes det muligheter til uken.
    Følg den rytmen du kjenner gjør godt for deg akkurat nå.
    Du er underveis, og jeg er sikker på, at den hesten du skal ha, den vil du møte.
    God helg til deg.
    Klem fra Bibbi

    SvarSlett
  2. Du må gjøre det som føles best og tryggest for deg selv. Du har hvertfall noe fint å se fram til :)

    SvarSlett
  3. Takk begge 2, ja det blir bare dumt å prøve hest og være fyllt opp med ekstra angst. Det holder med den angsten jeg har.

    SvarSlett