mandag 16. september 2013

Drømmmer om å flytte

Da har helgen gått og det er mandag eller natt til mandag.
Jeg drømmer om å flytte til et lite sted, men på små steder har man også bygdedyr og de er ikke så snille har jeg lest.
Det og flytte var noe jeg brukte som strategi før, og jeg er usikker på om det er det som ligger bak ønsket nå også.
Sannheten er vel at jeg har ikke trives her de siste 2 årene og det siste året har det vært ekstra ille. av forskjellige grunner
Hva slags forandringer vil det bli hvis jeg flytter?
Vil det bli mindre kontakt med barna mine? jeg tror faktisk ikke det, vi har dessverre ikke så god kontakt pga min psykiske uhelse
Vil jeg bli mer ensom hvis jeg flytter, nei det skal vel mye til.
Nå kan det gå dager/uker uten at jeg snakker med mennesker face too face.
Er det en flukt eller et håp om et bedre liv? kanskje det er begge deler.
Det som er sikkert er at hvis jeg hadde dødd i min leilighet her nede så ville det ikke være noen som hadde reagert på at de ikke hadde sett meg på flere dager.
Hun jeg snakker med på telefon hadde nok reagert etter et par dager, men ingen av de som bor her eller har hest her ville ha reagert før det hadde gått en god tid, eller lukta hadde blitt for ille.
De er vant til at jeg er "usynlig" store deler av året.
Joda jeg hilser på folk når jeg ser de og de hilser tilbake, men noen kontakt er det sjelden jeg har.
I det siste har jeg ridd med noen, og det har vært hyggelig det.
Problemet er mitt og går på at jeg føler meg dum, anderledes og annenrangs.
Den følelsen er ikke noe god og ser ikke ut til å forsvinne og den forsvinner vel ikke hvis jeg flytter.
Nissen har en tendens til å følge med på lasset.

2 kommentarer:

  1. Trist å lese, men samtidig virker du så bevisst, så om du velger å flytte, så vil det være riktig for deg.

    Klem.

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for at du leste, hvis jeg velger å flytte så vil det være et bevisst valg.
      Tidligere så har det kanskje ikke alltid vært det.
      Ønsker deg en fin dag

      Slett