fredag 27. september 2013

Når en ikke vet hva som er hva

I dag våknet jeg med smerter helt nederst i magen, og dermed "mareritt"
Smerten var helt lik den smerten for mange år siden.
Jeg lurer noen ganger på hva som er reelle smerter og hva som kan være fortidens smerter.
Når noe ligner sånn som i dag så ender det i mareritt og fosterstilling under pleddet.
Jeg blir sint når sånne hjernen holder på sånn, for det viste seg å være en helt naturlig grunn til smertene, og det var noe så banalt som forstoppelse.
Jeg klarer ikke å le av det ennå, for jeg er fortsatt litt for hudløs etter mange timer med mareritt.
Jeg blir sint for jeg ikke fikk til å holde en avtale som jeg hadde gjort, heldigvis fikk jeg gitt beskjed på sms.
Jeg føler at jeg er på kanten av mareritt fortsatt pga at smertene ikke er helt borte, men satser på at det går over til i morgen.
Det som er positivt i dag er at jeg kanskje så sammenhengen selv om det tok mange timer.

4 kommentarer:

  1. Kjenner igjen dette, ikke alltid lett å vite hva som er hva. Tar tid å finne ut av disse kroppsmønstrene som sikkert er individuelle.
    En fysioterapeut lærte meg at etter avspenning og forløsning vil kroppen søke tilbake til sitt gamle spenningsmønster. Det hjalp meg til å forstå hvorfor jeg ofte får smerter etter en opplevelse av innsikt. Kroppen trengte litt lenger tid enn hode, for å si det sånn. Vet ikke om andre opplever det sånn.

    Ønsker deg en fin lørdag, klem -

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for svar, jeg tror nok kanskje du har rett i dine tanker om at kroppen trenger lenger tid enn hode.

      Slett
  2. Jeg gjenkjenner, og vet for egen del, at når jeg har blitt fysisk dårlig, så har det enkelte ganger tatt tid å oppsøke lege, da jeg har hengt det meste på psykisk-knaggen.
    Enkelte ganger har det nok vært sammenhenger, men noen ganger er det faktisk riktig å gå til legen er min erfaring.

    SvarSlett
    Svar
    1. Det du skriver er så riktig , alt som går på det fysiske er "psykisk".
      Siden smertene ligger er der de er så er ikke et legebesøk aktuelt foreløbig.
      Nå er jeg heldig som har en lege som ikke skylder på psyken når jeg kommer med fysiske problemer, han tar det på ramme alvor.

      Slett