lørdag 21. september 2013

Mange tanker

Det har blitt mange tanker etter det første møte med den nye behandleren.
Han har en anderledes tilnærming og jeg er usikker, er dette riktig for meg?
Det jeg vet er at den hjelpen jeg har fått tidligere ikke har hjulpet så veldig mye, jeg sliter fortsatt med mareritt, dårlig selvtillit, selvbilde osv.
Alt nytt er jo skremmende og jeg har tenkt mye på hva som gjør meg redd angående denne behandlingen.
Noen tanker som kan virke både rare og absurde.
  1. Redd for og mislykkes enda en gang=være umulig
  2. Redd for at det skal virke, altså bli bedre, som jo er en merkelig tanke. Jeg tror denne tanken går mye på at hvis jeg blir bedre så var kanskje ikke historien min så jævlig allikevel
  3. Redd for å utfordre gamle "sannheter" om meg selv
  4. redd for at de ressursene han påstår ligger i meg overhodet ikke er der
  5. Jeg er redd for at det er humbug og lureri, og at jeg skal la meg lure enda 1 gang
  6. Hva skal jeg gjøre med livet mitt hvis dette virker, jeg vil jo få overskudd og hva i all verden skal jeg gjøre med det.
    Jeg tviler på om det er noen som vil ha en vernepleier som har vært sykemeldt og blitt uføretrygda pga psykiske lidelser
Noen som leser disse punktene vil kanskje tror at jeg "liker" å være et offer, men det stemmer ikke.
Jeg har mistet mye siden det smalt i 2004, jobb helse vennskap osv

Jeg skrev en mail til han i går, og jeg fikk svar og min første reaksjon var at han var ikke interessert i historien på den måten jeg forventet, og min første tanke var at dette mest sannsynlig ikke er noe vits
Jeg var veldig nære på og avlyse neste time, men etter og ha snakket med 2 kloke damer og fått sett litt mer på det svaret jeg fikk, så har jeg bestemt meg for å prøve noen timer til.
Det som var positivt med første tinen var at jeg ikke gikk fra timen i mareritt, og toglinja var ikke så skummel som den var på vei til timen
Jeg kan jo snu det hele på hodet og kanskje drømme om hva som kan skje hvis denne behandlingen virker

  1. Jeg får overskudd til å leve og ikke bare overleve
  2. Jeg kan bruke historien min til kanskje å hjelpe andre om at det finnes håp
  3. Jeg vil kanskje tørre å følge "drømmen" min
  4. Historien min vil være historie som ikke lenger ødelegger nåtiden og framtiden

4 kommentarer:

  1. Nå er det min tur til å mangle ord. Kan bare si at jeg heier på deg i det du står midt oppi, som er langt fra lett.
    Klem -

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk, og skrive dette var ikke lett, men kun ved å våge å være helt ærlig ovenfor meg selv, kan jeg kanskje gå videre på veien til et bedre liv.

      Slett
  2. Jeg heier også på deg, og føler med deg i det du er oppe i nå.
    Fattig trøst, men her sitter også en ufør vernepleier.

    Klem, og en god dag ønskes deg.

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk Bibbi, det er godt å vite at noen heier på meg.
      Ønsker deg også en god dag

      Slett